La necessitat del consum responsable per a la transformació

Redacció CatconsumEsdeveniments, Sense categoriaFeu un comentari

catconsum-consum responsable-consum conscient-palau robert-xavi palos-jordi rojas

L’economia està en el centre de la gent i la vida i, per ajudar a tots a fer un treball conscient de la mateixa, Xavi Palos, president de la Fundació Roca i Gal·les i Jordi Rojas, president de la cooperativa de consum responsable Opcions, explicarà com es pot col·laborar en l’enfortiment del sistema de Consum responsable i economia solidària.

El compromís és present, que no hi ha dubte, al Palau Robert no hi ha espai per als dubtes. “Volem fer que el consum sigui una eina de transformació, per tant, el nostre objectiu no és canviar el consum, sinó fer que el consum sigui una eina per canviar la societat”, afirma amb seguretat Jordi Rojas.

Rojas i Palos inicia el simposi de consum responsable com a eina d’activisme polític, destacant la transformació i el canvi de la societat.

Claus per al consum conscient

Per aconseguir realment un consum conscient, Rojas ofereix algunes claus que són molt clares:

  1. Reducció del consum
  2. Consumir tant com puguis sense comprar. Podem accedir a productes sense necessitat de comprar.

Jordi fa un parèntesi i posa en relleu que la gent ha de fer algunes preguntes abans de comprar: realment ho necessites? què vas a fer amb els meus diners? quin és l’impacte del que estic fent?

Després de fer-se aquestes preguntes, estic segur que qui va a comprar ho farà amb consciència. Al final el que es vol és viure en un món millor.

Consum responsable i activisme polític

Xavi Palos no només entén el consum responsable com una eina d’activisme polític, sinó com una necessitat, una necessitat de “mitigar el canvi climàtic”.

Insisteix que les persones han de ser coherents en les decisions conscients i responsables i intenten reduir les activitats nocives per al medi ambient.

En Jordi, intervé: «és evident que el consum és una eina d’activisme polític», perquè és una part essencial del capitalisme, però, la idea és canviar aquesta perspectiva i transformar-la en un instrument de proposta, d’incentiu.

Les persones i el canvi de consum

Avui, cada cop més persones són més conscients del consum i s’acosten a ella des de moltes perspectives:

  • Salut
  • Estètica
  • Sostenibilitat mediambiental
  • Raons sentimentals
  • Raons polítiques
  • Raons patriòtiques
  • Raons nacionals

En conclusió, totes aquestes perspectives en el canvi de consum són vàlides per al President d’Opcions i, assegura que el que pretenen des de les organitzacions de consum responsable, és que els motius estan presents en el model de transformació.

Consum responsable per a la transformació

El Jordi i el Xavi deixen clar que el seu desig és crear un model que transformi i no deixi el consum només en mans dels individus, a més, la responsabilitat és el col·lectiu i “les polítiques públiques han de fer propostes fortes i animar altres models de consum”.

El ciutadà té responsabilitat, però el principal responsable és l’empresa i les lleis que permeten produir amb materials totalment contaminants. «Si no hi ha polítiques públiques fortes, no hi haurà cap canvi», apunta Rojas.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *