Ernest Pérez-Mas: “La telefonia comparteix la mateixa infraestructura”

Redacció CatconsumEntrevistesFeu un comentari

ernest perez mas-parlem-catconsum

Volem trencar els mites dels serveis que ofereixen les empreses de telefonia i per això, ens acostem a Ernest Pérez-Mas, CEO de Parlem, l’empresa de telefonia de Catalunya.

Ernest destaca en l’entrevista el valor afegit de Parlem en el món de la telefonia i fa referència a la flexibilitat i digitalització com algunes de les característiques que oferiran per adaptar-se a les noves generacions.

Com està estructurat el sector de telefonia a Catalunya?

Hi ha quatre operadors grans estatals que tenen les quotes de mercat similars, i després, a Catalunya, hi ha uns quants operadors locals i, a més, està Parlem, que neix amb la vocació de desenvolupar un operador global, per a tot Catalunya, donant tots els serveis que ofereixen els grans i oferint un producte competitiu.

Nosaltres oferim un servei competitiu d’accés mòbil, de fibra, ADSL, de telefonia fixa i al setembre afegirem la televisió. Llogant la infraestructura amb altres operadors a un preu competitiu.

Les empreses de telefonia comparteixen la mateixa infraestructura?

Els operadors, fins fa un parell d’anys, construïen la seva pròpia infraestructura.

Des de fa dos o tres anys, els operadors mutualizan la infraestructura, per tant, cada un treballa una zona i es comparteix amb altres operadors, en comptes de construir una nova, això fa que es redueixin els costos.

Llavors tenen la mateixa força?

No, és com el mercat elèctric: el cable pot ser el mateix, els productors i comercialitzadors són diversos i el transport és el mateix.

En el cas de les comunicacions, “compartir la mateixa infraestructura”, vol dir que aquests costos són molt baixos i arriba un moment que la informació es desagrega per a cada operador, però una part de la infraestructura, com el transport o l’accés, fins i tot, és mútuament compartida.

El diferencial llavors es basa en les ofertes que tenen, el producte que hi ha, el servei que dónes i com tens configurades les ofertes completes.

Quins elements han de tenir en compte els usuaris per escollir la millor empresa de telefonia?

L’oferta que més encaixi amb les seves necessitats, amb un preu just, competitiu i sobretot que el servei d’atenció al client sigui un servei que funcioni, que t’escoltin, que puguis parlar amb persones i no amb màquines.

A Catalunya, el servei d’atenció al client és cada vegada pitjor perquè acabes parlant amb centres d’atenció telefònica que estan a 10.000 quilòmetres d’aquí, que no coneixen la cultura ni l’idioma.

En el nostre cas, el centre d’atenció telefònica és a Barcelona, ​​per tant, tenim persones d’aquí, que coneixen perfectament el que passa i que parlen el mateix idioma.

Què aporta Parlem com a valor afegit en el món de la telefonia i que aspectes diferencials ofereix als usuaris?

Nosaltres tenim uns productes molt competitius, tenim productes similars als que ofereixen els operadors grans, però sempre entre un 20 i 30% per sota, a nivell de preu.

En l’actualitat accedim a 3,5 milions de línies de fibra òptica, que és la suma de la cobertura mutualitzada que deia abans i, a més, un servei d’atenció que és local, en català i que parles amb persones i no amb màquines.

Ens han d’escollir perquè som una companyia de telefonia de proximitat, que parla el mateix idioma i perquè creem i generem riquesa aquí, per tant, es quedarà aquí.

Quin missatge dones a les noves generacions que viuen a Catalunya per a què escullin una empresa de telefonia de proximitat?

És un procés que volem accelerar, d’aquí a un mes canviarem la manera de donar-se d’alta en Parlem, de manera que sigui un procés completament digitalitzat.

La generació Z busca digitalització, busca flexibilitat, canvis de tarifes i un preu competitiu sense necessitat de comprar paquets grans.

És a dir, els operadors grans venen uns paquets que valen 80, 90, 100 euros; la nostra idea és crear paquets a força de col·locar coses segons el que necessites, no et venguin un paquet gran, sinó un de petit i que anyades el que vulguis.

D’aquesta manera, els usuaris podran construir el preu i donar-se d’alta i de baixa del servei quan vulguin, per exemple, la nostra televisió serà molt flexible, podràs afegir l’app que vulguis i nosaltres proveirem la qualitat del servei i un dispositiu perquè puguis veure-ho en multiplataformes, gravar els programes i això estarà disponible al setembre.

Per afavorir al consum responsable, el CEO de Parlem fa èmfasi en el fet que “Parlem té els mateixos serveis que els operadors grans, a un preu més competitiu, més flexible i la mateixa cobertura, podem tenir línies de fibra en qualsevol lloc de la península ibèrica i tenim cobertura de telefonia mòbil a tot el món “.

Parlem i catconsum s’uneixen per aconseguir que a Catalunya es consumeixin serveis de telefonia de proximitat.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *